Kyros Asfis

Threads και digital marketing ξενοδοχείων

Πριν λίγες ημέρες λανσαρίστηκε η εφαρμογή της πλατφόρμας των Threads και στην Ελλάδα ανακατεύοντας ξανά την τράπουλα του digital marketing και δη για τα ξενοδοχεία. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τι είναι τo Threads

Threads είναι η νέα πλατφόρμα της Meta Platforms (ιδιοκτήτρια του Facebook, Instagram και WhatsApp) που πρωτοεμφανίστηκε στις 5 Ιουλίου 2023 σε επιλεγμένες χώρες. Ως προς την λειτουργικότητα της παραπέμπει κατά μεγάλο ποσοστό στο X (πρώην Twitter). Ενώ υπάρχουν αρκετές ομοιότητες, οι κύριες διαφορές είναι:

  1. στην Threads δεν υπάρχει η δυνατότητα αποστολής προσωπικών μηνυμάτων
  2. οι αναρτήσεις στα Threads μπορούν να φτάσουν τους 500 χαρακτήρες (έναντι των 280 χαρακτήρων του Χ) και με την χρήση φωτογραφιών, link και video με διάρκεια ως 5′
  3. δεν υπάρχουν διαφημίσεις (προς το παρόν φαντάζομαι)
  4. τα hashtags λειτουργούν ως tags
  5. και το κυριότερο η μεγάλη ανταπόκριση στην χρήση της εφαρμογής που αποτυπώνεται στον αριθμό των downloads της εφαρμογής καθιστώντας την εφαρμογή με το μεγαλύτερο ρυθμό downloads στις πρώτες ημέρες λειτουργίας της (περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο). Η εξήγηση είνα πολύ απλή αφού το Threads απευθύνθηκε στην ήδη μεγάλη βάση χρηστών που χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram.

Πως να σετάρετε το Threads

Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και δεν θα πρέπει να σας δυσκολέψει καθόλου. Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Κατεβάστε και εγκαταστήστε την εφαρμογή Threads.
  2. Δημιουργήστε ή χρησιμοποιήστε για την σύνδεση σας τους υφιστάμενους λογαριασμούς σας σε Facebook ή Instagram.
  3. Διαμορφώστε το προφίλ σας, ανεβάζοντας μια φωτογραφία, μια σύντομη περιγραφή της επιχείρησης σας και προσθέτοντας ενδιαφέροντα τα οποία ενδεχομένως να είναι ίδια με αυτά του κοινού που στοχεύεται.
  4. Ξεκινήστε να αναζητάτε συζητήσεις (threads) που ενδιαφέρουν το κοινό σας και αρχίστε, με προσοχή, να συμμετέχετε ως brand σε αυτές τις συζητήσεις. Με την λέξη προσοχή, εννοώ ότι θα πρέπει να μην κάνετε “επιθετικό marketing” άλλα να συμμετέχετε ως ένας απλός συνομιλητής που έχει να δώσει αξία και πληροφορίες σε μια συζήτηση.

Γιατί ένα ξενοδοχείο να έχει παρουσία στο Threads

Θεωρώ πως η παρουσία ενός ξενοδοχείου στο Threads είναι επιβεβλημένη και θα πρέπει να ενταχθεί το συντομότερο δυνατόν στην digital marketing στρατηγική του, για τους εξής λόγους:

  • Το ξενοδοχείο έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει μια βάση χρηστών/ακολούθων στους οποίους μπορεί με μεγάλη ευκολία να ανακοινώσει νέα ή και προσφορές του ξενοδοχείου. Μην ξεχνάμε ότι στην παρούσα φάση η πλατφόρμα του Threads δεν έχει αξιοποιηθεί από αρκετές επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου. Είναι μια πολύ καλη ευκαιρία για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σας.
  • Άμεση εξυπηρέτηση δυνητικών πελατών. Σε έναν κλάδο που οι πελάτες αξιολογούν θετικά την άμεση ανταπόκριση της επιχείρησης σε τυχόν ερωτήματα, έχετε ένα ακόμα ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορείτε γρήγορα και εύκολα να απαντήσετε προσδίδοντας αξία στην εικόνα του brand σας.
  • Μπορείτε να ενδυναμώστε ακόμα περισσότερο την εικόνα της επιχείρησης σας, συμμετέχοντας ενεργά σε θεματικές συζητήσεις που ενδιαφέρουν τους δυνητικούς ή και υφιστάμενους πελάτες σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό στον οποίο βρίσκεστε και που αφορούν είτε αξιοθέατα ή και άλλα σημεία, όπως λ.χ. εστιατόρια που προσφέρουν αυθεντικές γεύσεις του τόπου.

Καταλήγοντας, εάν με ρωτούσε κάποιος ιδιοκτήτης ή στέλεχος ξενοδοχείου σχετικά με το εάν θα πρέπει να έχει παρουσία στο Threads, η απάντηση μου είναι ξεκάθαρα ναι. Με την μόνη προϋπόθεση ότι θα πρέπει να το εντάξη στην γενικότερη digital marketing στρατηγική του και βέβαια αφιερώνοντας τους σωστούς πόρους για την σωστή διαχείρηση του. Με άλλα λόγια να αφιερώσει τον χρόνο αναζήτησης και συμμετοχής/αλληλεπίδραση στις θεματικές ενότητες που αφορούν το κοινό του ξενοδοχείου και να μην καταλήξει μια πλατφόρμα απλής αναδημοσίευσης των αναρτήσεων σε Facebook και Instagram. Μην ξεχνάμε πως το Threads ήρθε να ανταγωνιστεί το X (ακόμα μου έρχεται η ονομασία Twitter στο μυαλό γιατί όπως λένε how can you teach an old dog new tricks)